Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Udržitelný rozvoj cestovního ruchu na Vysočině
Veselá, Markéta ; Macháček, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vondráková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématikou udržitelného rozvoje cestovního ruchu na regionální úrovni, pro zpracování problematiky byl zvolen Kraj Vysočina. Pro zhodnocení udržitelnosti jeho rozvoje je zkoumán potenciál turismu destinace v jeho jednotlivých oblastech včetně klíčových produktů, které jsou podrobeny srovnání s doporučeními obecně uznávaných organizací cestovního ruchu. Práce zahrnuje také srovnání se zkušenostmi z oblasti turismu z dalších krajů České republiky. Kraj Vysočina vykazuje v oblasti cestovního ruchu vhodné výchozí předpoklady pro jeho udržitelný rozvoj, a to především z hlediska nabídky těchto produktů, která zahrnuje jak produkty šetrné k životnímu prostředí, tak kulturní atraktivity přispívající k osobnímu rozvoji jedinců, respektující lidská práva a podporující vzájemnou toleranci rozdílů mezi kulturami a jejich různorodosti. Jako problémová se však jeví prostorová nevyváženost jeho rozvoje v rámci kraje, způsobená především koncentrací turistických atraktivit do konkrétních destinací a nízká místní iniciativa v naopak méně atraktivních oblastech. Pro tyto nedostatky práce navrhuje řešení, na základě analýzy se jako vhodné nástroje jeví geocaching, pořádání kulturních událostí, podpora vzniku místních destinačních kanceláří v kraji, podpora cykloturistiky a zakládání vysoce navštěvovaných turistických cílů.
Role destinační společnosti Východní Čechy v rozvoji cestovního ruchu
Skalická, Eliška ; Khendriche Trhlínová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kouřilová, Jana (oponent)
Destinační management je metoda řízení, která je založena především na spolupráci zainteresovaných subjektů ze soukromého a veřejného sektoru s cílem zajistit efektivní rozvoj cestovního ruchu v dané oblasti. Cílem diplomové práce je zhodnocení postavení destinačních společností v podpoře cestovního ruchu. Skutečný dopad fungování destinačních společností na cestovní ruch nelze přímo analyzovat. Přesto destinační společnosti prostřednictvím realizování zejména projektů zaměřených na marketing a spolupráce s dalšími subjekty pozitivně podporují cestovní ruch v oblasti.
Analýza nabídky zimního cestovního ruchu Švýcarska
Art, Anastasiya ; Vaško, Martin (vedoucí práce) ; Kondrashov, Alexey (oponent)
Tématem bakalářské práce je analýza nabídky zimního cestovního ruchu Švýcarska. Cílem dané bakalářské práce je analyzovat zimní nabídku cestovního ruchu Švýcarska a zhodnotit Švýcarsko z pohledu destinace pro trávení aktivní zimní dovolené českými turisty. Teoretická část práce se zabývá postavením sportovního cestovního ruchu a rolí destinačního managementu pro rozvoj cestovního ruchu destinace. Praktická část je věnována cestovnímu ruchu Švýcarska obecně a jeho zimní nabídce. Dále je věnována pozornost činnostem švýcarské centrály cestovního ruchu Schweiz Tourismus a její roli ve tvorbě nabídky zimního cestovního ruchu. V závěru praktické části je zpracována SWOT analýza Švýcarska z pohledu destinace zimního cestovního ruchu pro český trh.
Analýza vzniku organizace destinačního managementu na území Jindřichohradecka
Plačková, Denisa ; Musil, Martin (vedoucí práce) ; Luštický, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá zhodnocením současné situace a předpokladů pro rozvoj cestovního ruchu v oblasti Jindřichohradecka. Prostřednictvím analýzy SWOT a analýzy PEST jsou identifikovány klíčové faktory ovlivňující rozvoj cestovního ruchu, na základě kterých jsou navrženy strategie. Je provedena analýza vhodnosti právních forem pro vznik organizace. Jsou nastaveny cíle organizace, podrobněji rozpracovány na cíle krátkodobé, střednědobé, dlouhodobé a cíle naplňující princip udržitelného rozvoje. Jsou definovány činnosti vedoucí k naplnění těchto cílů. Na základě toho jsou uvedeny tři varianty založení a fungování organizace, z nichž jedna charakterizuje ideální situaci, kdy organizace funguje na principech destinačního managementu, s druhou variantou se můžeme často setkat v praxi a třetí varianta uvádí situaci nejméně příznivou. Východiskem toho je identifikace nejpravděpodobnější varianty a doporučení, čeho se vyvarovat v případě pasivního přístupu potenciálních partnerů organizace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.